Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Výsledky školních kol soutěže žáků ZUŠ MŠMT 2016
Hra na akordeon
Ve školním kole soutěže žáků základních uměleckých škol České republiky vyhlášené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR pro školní rok 2015/2016 se žáci Základní umělecké školy Bohuslava Martinů Polička umístili:
Pedagogické vedení: pí. uč. Jitka Nacková
Hra na akordeon s postupem do okresního kola, 0. kategorie
1.místo: Tomáš Novotný
Kateřina Paclíková
Kryštof Tlustý
Hra na akordeon s postupem do okresního kola, 1. kategorie
1.místo: Štěpán Klusoň
Jiří Trnka
Marta Vopařilová
Jan Vraspír
Hra na akordeon, 1. kategorie
2.místo: Michal Drahoš
Hra na akordeon s postupem do okresního kola, 2. kategorie
1.místo: Kateřina Grubhofferová
Eliška Mlynářová
Hra na akordeon s postupem do okresního kola, 4. kategorie
1.místo: Martina Macháčková
Kateřina Tůmová
Hra na elektronické klávesové nástroje
Ve školním kole soutěže žáků základních uměleckých škol České republiky vyhlášené Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy ČR pro školní rok 2015/2016 se žáci Základní umělecké školy Bohuslava Martinů Polička umístili:
Pedagogické vedení: p. uč. Petr Kašpar, Dis.
Hra na elektronické klávesové nástroje s postupem do krajského kola: 2. kategorie
1.místo: Tereza Tocháčková
Hra na elektronické klávesové nástroje s postupem do krajského kola: 4. kategorie
1.místo: Michal Jílek
Hra na elektronické klávesové nástroje s postupem do krajského kola: 5. kategorie
1.místo: Adéla Bartoňová
Hra na elektronické klávesové nástroje: 6. kategorie
1.místo: Kateřina Dědičová
Hra na elektronické klávesové nástroje: 9. kategorie
1.místo: Monika Ryšavá
Hra na elektronické klávesové nástroje: 3. kategorie
2.místo: Martin Hegr
Komorní hra s převahou smyčcových nástrojů
Ve školním kole soutěže žáků základních uměleckých škol České republiky vyhlášené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR pro školní rok 2015/2016 se žáci Základní umělecké školy Bohuslava Martinů Polička umístili:
Pedagogické vedení: pí. uč. Pavlína Boušková, Mgr.; Alena Kincová, Mgr.
Komorní hra s převahou smyčcových nástrojů s postupem do okresního kola: 0. kategorie
1.místo: Lucie Andrlová
Miriam Kašparová
Komorní hra s převahou smyčcových nástrojů s postupem do okresního kola: 2. kategorie
1.místo: Hana Štrumfová
Lada Kincová
Natálie Hegrová
Komorní hra s převahou smyčcových nástrojů s postupem do okresního kola: 4. kategorie
1.místo: Vendula Pucharová
Vojtěch Švejda
Natálie Šafářová
Valerie Cechová
Gratulujeme všem zúčastněným a držíme pěsti v dalším boji těm, kteří postupují do dalších kol soutěže.
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“