 Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.
Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Okresní kolo soutěže dřevěných dechových nástrojů
„Zájezd“ do Moravské Třebové, kde se konalo okresní kolo soutěže ve hře na dřevěné dechové nástroje, byl veleúspěšný! Početná skupina soutěžících z naší školy si na konečná umístění rozhodně nemůže stěžovat, posuďte sami: 
Začneme příčnými flétnami – ze třídy paní učitelky Ludmily Mazalové 2. místo získala Julie Jelínková, 1.místa s postupem do krajského kola ve svých kategoriích vybojovaly Tereza Boštíková a Anna Andrlíková. Z důvodu nemoci se bohužel nemohla zúčastnit Amálie Kneblová. 
Pod vedením pana učitele Petra Mazala se na 2.místě umístila Lenka Feltlová a 1.místo s postupem si odváží Magdalena Teplá. Na zobcovou flétnu naši školu reprezentovala sedmiletá Šárka Roušarová – i ta získala 1.místo s postupem a zároveň cenu pro nejmladšího účastníka soutěže. 
Klarinetová sekce odjela do Moravské Třebové též početně oslabena o nemocnou Báru Schafferovou. Nicméně všichni tři klarinetisté ze tříd učitelů Šárky Jandlové a Tomáše Jandla si vedli stoprocentně – Štěpán Jandl, Lucie Ptáčková i Tereza Přívětivá získali ve svých kategoriích 1.místa s postupem do krajského kola. Tereza si navíc odváží cenu za interpretaci skladby E.Bozzy. 
Gratulujeme dětem, jejich kantorům a samozřejmě děkujeme i korepetitorům – Gabriele Vraspírové Vorbové, Kateřině Grubhofferové a Jitce Nackové. Za tři týdny vzhůru do Vysokého Mýta!
 
 Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte… Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?  „Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“ 