Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Výsledky okresních kol soutěží
V letošním školním roce probíhají soutěže ZUŠ v kategoriích hra na akordeon (včetně souborové hry), hry na elektronické klávesové nástroje, komorní hra s převahou dechových nástrojů a komorní hra s převahou smyčcových nástrojů. Naši žáci se v okresních kolech nikterak neztratili, posuďte sami:
19.2.2019, Litomyšl - Hra na akordeon
První místo s postupem do kraje vybojovali Tereza Šolcová, Jan Vraspír, Kateřina Grubhofferová a akordeonové duo Vanda Klusoňová a Magdaléna Andrlíková. První místo pak získala Martina Macháčková. Všichni výše uvedení jsou ze třídy paní učitelky Jitky Nackové.
27.2.2019, Svitavy - Komorní hra s převahou dechových nástrojů
Všechny čtyři soubory z naší ZUŠ postupují z prvního místa do krajského kola! Trio nejmladších klarinetistů ClaTrio ve složení Štěpán Jandl (vyučující – Š. Jandlová), Žaneta Navrátilová (Š. Jandlová), Lucie Zerzánková (T. Jandl). Dále Trio Triple, ve kterém hraje na příčnou flétnu Magdalena Teplá (P. Mazal), na klarinet Tereza Přívětivá (Š. Jandlová), a na klavír Natálie Hegrová (I. Komárková). Holky zároveň získaly ocenění za výbornou stylovou interpretaci. Oba tyto soubory se připravovaly pod vedením p. uč. Šárky Jandlové (a jak ona sama říká – s velikou pomocí výše zmíněných kolegů) a můžeme prozradit, že se staly zároveň dvěma soubory s nejvyšším počtem bodů ze všech zúčastněných. Do kraje za 3 týdny pojedou soutěžit i dva soubory pod vedením Petra Mazala a Kateřiny Grubhofferové. Trio dvou zobcových fléten s klavírem ve složení Šárka Roušarová (P. Mazal), Anna Pešinová (P. Mazal) a Bára Slavíková (K. Grubhofferová). A také trio příčných fléten – Magdalena Teplá, Lenka Feltlová, Vendula Ptáčková (všechny ze třídy P. Mazala).
28.2.2019, Letohrad - Komorní hra s převahou smyčcových nástrojů
Ve spojeném okresním kole okresů Svitavy a Ústí nad Orlicí se rozhodně neztratili ani naši smyčcaři. První místo si odváží houslové duo Sára Vraspírová a Johana Jelínková. Taktéž první místo získává houslový kvartet ve složení Miriam Kašparová, Rozálie Jánová, Zuzana Stodolová a Štěpán Šafář (oba soubory pod vedením p.uč. Anety Kladivové) První místo s postupem do krajského kola si vybojoval smyčcový kvartet - Lada Kincová, Vendula Pucharová, Aneta Kastnerová a Radim Šafář. Zároveň si také získali nejvyšší bodové ohodnocení z celého soutěžního dne. Soubor připravila Pavlína Kempná (spolupráce Alena Kincová, Aneta Kladivová a Michal Hromádko).
Všem výše uvedeným gratulujeme, děkujeme za reprezentaci školy a přejeme hodně štěstí v krajských kolech!
Ještě drobná poznámka na konec - u hráčů na elektronické klávesové nástroje okresní kola neprobíhají, a tak svěřencům pana učitele Petra Kašpara budeme držet pěsti v kraji!
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“ 
