Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Výsledky krajských kol soutěží
Dne 15.3.2019 naše škola pořádala krajské kolo soutěže ve hře na akordeon. V silné konkurenci 58 soutěžících se naši žáci rozhodně neztratili - na třetím místě se umístila Tereza Šolcová, akordonové duo ve složení Magdaléna Andrlíková a Vanda Klusoňová pak získalo druhé místo. Místa první si vybojovali ve svých kategoriích Kateřina Grubhofferová a Jan Vraspír, přičemž Honza získal dokonce postup do ústředního kola soutěže! Gratulujeme, děkujeme také paní učitelce Jitce Nackové za přípravu a Honzovi přejeme hodně štěstí v Plzni, kde se ústřední kolo soutěže koná.
V Pardubicích se pak 19.3.2019 konalo krajské kolo soutěže komorní hra s převahou smyčcových nástrojů, kde si smyčcový kvartet ve složení Lada Kincová, Vendula Pucharová, Aneta Kastnerová a Radim Šafář vybojoval umístění na první příčce. Poděkování směřuje také k paní učitelce Pavlíně Kempné, která soubor připravovala.
Krajské kolo komorní hry s převahou dechových nástrojů se uskutečnilo 20.3.2019 ve Vysokém Mýtě. A den to byl pro nás opravdu vydařený! V soutěži zobcových fléten získalo první místo ve své kategorii trio dvou fléten s klavírem ve složení Šárka Roušarová, Anna Pešinová a Bára Slavíková pod vedením pana učitele Petra Mazala.
V kategorii dřevěných dechových nástrojů se ve veliké konkurenci opravdu zadařilo: 2.místo si vysoutěžilo trio příčných fléten Magdalena Teplá, Vendula Ptáčková a Lenka Feltlová (ped.vedení P. Mazal).
Pod vedením paní učitelky Šárky Jandlové se na soutěž připravily dva soubory. ClaTrio malých klarinetistů ve složení Štěpán Jandl, Žaneta Navrátilová a Lucie Zerzánková získalo ve své kategorii 1. místo a zároveň postupuje do celostátního kola!
Trio Triple, ve kterém hraje na klarinet Tereza Přívětivá, na flétnu Magdalena Teplá a na klavír Natálie Hegrová obsadilo též první místo a stalo se náhradníkem na postup do celostátního kola.
Poděkování patří nejen výše uvedeným pedagogům, ale také kolegyním z klavírního oddělení, které se na přípravě souborů podíleli ( Iva Komárková a Kateřina Grubhofferová).
V Přelouči se 21.3.2019 konalo krajské kolo soutěže ve hře na elektronické klávesové nástroje. Žáci pana učitele Petra Kašpara si odvezli krásná umístění: druhé místo pro Michala Jílka, první místa si pak ve svých kategoriích vybojovali Daniel Jaščevskij a Tereza Tocháčková, která od poroty zároveň získala i zvláštní ocenění za interpretaci. Tereza soutěžila se skladbou pana učitele Petra Kašpara "Martal Native Soundcreat Fantazy".Za ni byla Petrovi udělena zvlášní cena!
Ještě jednou gratulujeme všem soutěžícím ke krásným umístěním a přejeme hodně štěstí Honzovi Vraspírovi a ClaTriu v ústředním kole.
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“ 
