Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Výuka 7.6.-14.6.
Vážení rodiče,
od 7.6 do 14.6.2019 probíhají talentové a postupové zkoušky hudebního oboru. V těchto dnech výuka hudebního oboru neprobíhá (včetně teoretických předmětů Hudební nauka, Veselé notičky a Zpívánky). O termínu postupové zkoušky, který se týká Vašeho dítěte, budete informováni třídními učiteli.
V úterý 11.6.2019 od 17 hodin proběhne v Tylově domě Závěrečný slavnostní koncert, na který Vás tímto srdečně zveme!
Výuka výtvarného, tanečního a literárně-dramatického oboru probíhá ve výše uvedených dnech dle rozvrhu.
Výjimkou je pouze v úterý 11.6. 2019, kdy z důvodu přípravy a zkoušek na Závěrečný slavnostní koncert bude vyučovat POUZE literárně-dramatický obor.
Děkujeme za pochopení
Tomáš Jandl,
zástupce ředitelky
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“