Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Úspěšné přijímací řízení na SŠ
Blahopřejeme žákyním hudebního oboru, které úspěšně složily přijímací zkoušky na konzervatoře!
Houslistka Lada Kincová (ped. vedení Alena Kincová) prošla úspěšně přijímacími řízeními na konzervatořích v Praze a Brně, nakonec si zvolila studium v Brně.
Akordeonistka Kateřina Grubhofferová (ped. vedení Jitka Nacková) byla přijata na Konzervatoř v Pardubicích.
Další přijatou žákyní na Konzervatoř v Pardubicích je také klavíristka Adriana Voglová ze třídy Gabriely Vraspírové Vorbové.
Na Střední školu uměleckoprůmyslovou v Ústí nad Orlicí pak byl přijat žák výtvarného oboru Jiří Hromádka (ped. vedení Jana Vlčková).
Všem výše uvedeným gratulujeme a děkujeme také jejich pedagogům za vzornou přípravu!
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“