• hudebni-oborCestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.

  • tanecni-oborVejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
  • dramaticky-oborChcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
    Tak tohle všechno a ještě spousty dalšího se děti učí v literárně dramatickém oboru. Občas si také zazpívají a zatančí – to vše musí přece herec zvládnout! K tomu ještě nezamotat se do opony, nespadnout z jeviště, na nic nezapomenout, a když zapomene, tak musí přece umět dělat, jakože to tak má být – prostě přesvědčivě HRÁT! Tak pozor, opona už se zvedá…
  • tanecni-obor„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“
    Zdá se vám, že nerozumíte? To naše malé baletky a tanečnice hned ví, co bude následovat, když se z baletního sálu ozve francouzština! K tomu trikoty, špičky a piškoty, krásná tylová balerínka… Hodina klasiky může začít! Potom trocha lidovek nebo hip-hopu – záleží, čím dnes pan učitel či paní učitelka malé tanečníky překvapí… Zkrátka protáhnout tělo, k tomu dobrá hudba a hned je veselo! Naučit se choreografii, být včas na svém místě a při tom všem vnímat hudbu, cítit se skvěle a ještě se tak i tvářit – to vše umíme v našem tanečním oboru...

ZUŠ OD 25.11.2020

Publikováno v Nezařazeno

Vážení rodiče,
návrat žáků do základních uměleckých škol je dle systému PES stanoven takto:

5. stupeň / nejvyšší stupeň / platný do 24. listopadu 2020

  • ZUŠ – distanční výuka.
  • Ochrana nosu a úst: ANO, a to ve všech prostorách škol a školských zařízení. V případě učitelů je povinnost nošení roušky (užívání respirátorů FFP2 je doporučené).

4. stupeň /  platný od středy 25. listopadu 2020

  • výuka žáků základních uměleckých škol probíhá distančně.
    V ZUŠ je však umožněna prezenční individuální výuka a prezenční individuální konzultace (jeden pedagogický pracovník a jeden žák); a to včetně výuky zpěvu a hry na dechové nástroje. U konzultace může být přítomen zákonný zástupce žáka.
  • Na základě doporučení MŠMT ředitelka školy umožňuje pedagogům domluvu konzultace v režimu 1:1 také pro žáky kolektivních předmětů, a to zejména u absolventů či žáků nižších ročníků, pokud se např. připravují na talentové zkoušky na vyšší typ škol, soutěže, koncerty, představení apod. Tyto konzultace jsou možné v místě výuky v čase dle platného rozvrhu, a to za dodržení veškerých hygienických podmínek. 
  • Ochrana nosu a úst: ANO. Žáci a zaměstnanci školy (i další osoby pohybující se ve škole) mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole. Je-li nezbytné, aby žáci při výuce viděli na ústa učitele, je možné ochranu nosu a úst výjimečně nahradit ochranným štítem, pokud je dodržena vzdálenost alespoň 2 metry od všech osob. Ochrana nosu a úst neplatí pro zpěváky a hráče na dechové nástroje, kde z povahy věci není možné roušky při hře použít. Samozřejmostí je časté větrání v učebnách. 
  • Vstup třetích osob (mimo zaměstnance, žáky a jejich zákonné zástupce při doprovodu na konzultaci) do prostor školy je možný jen v důvodných případech.

3. stupeň / dle vyhlášení Ministerstvem zdravotnictví / bude upřesněno dle vývoje situace

  • ZUŠ – distanční výuka s možností individuálních konzultací a prezenční výuky do 10 osob ve třídě či skupině.
  • povolena výuka oborů, ve kterých se jedná o činnosti zásadní pro naplnění příslušného vzdělávacího programu - na ZUŠ je tedy možné učit také zpěv a tanec. 
  • Ochrana nosu a úst: ANO. Ve všech vnitřních prostorách škol a školských zařízení; ve vnějších prostorách v souladu s obecnými pravidly. V případě učitelů je povinnost nošení roušky (užívání respirátorů FFP2 je doporučené) a ve výjimečných případech, kdy je nezbytné, aby žák/student při výuce viděl na ústa učitele, je možné ochranu nosu a úst nahradit ochranným štítem, pokud je dodržena vzdálenost min. 2 m od žáků/studentů.

2. stupeň / dle vyhlášení Ministerstvem zdravotnictví / bude upřesněno dle vývoje situace

  • ZUŠ – prezenční výuka.
  • Ochrana nosu a úst: ANO. Ve všech vnitřních prostorách škol a školských zařízení; ve vnějších prostorách v souladu s obecnými pravidly. V případě učitelů je povinnost nošení roušky (užívání respirátorů FFP2 je doporučené) a ve výjimečných případech, kdy je nezbytné, aby žák/student při výuce viděl na ústa učitele, je možné ochranu nosu a úst nahradit ochranným štítem, pokud je dodržena vzdálenost min. 2 m od žáků/studentů.

1. stupeň / dle vyhlášení Ministerstvem zdravotnictví / bude upřesněno dle vývoje situace

  • ZUŠ – prezenční výuka.
  • Ochrana nosu a úst: ANO. Ve společných vnitřních prostorách škol a školských zařízení.

Sledujte prosím webové stránky školy, kde budeme informovat o aktuálním vývoji situace ohledně výuky v ZUŠ.