Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Narozeniny Bohuslava Martinů
Milí přátelé, vážení rodiče, žáci, příznivci umění,
dnešní den (8.12.) se měl i v naší škole nést v duchu oslavy 130. výročí narození skladatele a našeho rodáka, Bohuslava Martinů. Práce ve škole nesoucí jeho jméno směřovala výběrem repertoáru a zaměřením výuky k tomuto datu již několik měsíců. Okolnosti nás však dovedly k rozhodnutí popřát našemu oslavenci záznamem naší práce, který vzhledem k teprve nedávnému návratu žáků do školy - spatří světlo světa s mírným zpožděním. Původně plánovaný koncert BM & MY, jenž jsme nemohli zrealizovat, bude zachycen a zveřejněn pro všechny, kdo chtějí vzpomenout a popřát spolu s námi v brzké době.
Vzpomínáme a děkujeme za veškeré dílo a odkaz vzácného člověka, které nám zanechal, protože v nás stále žije…
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“ 
