 Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.
Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Litvínovské dřevohraní 2023
31. 3. a 1. 4. 2023 se uskutečnila celostátní soutěž Litvínovské dřevohraní 2023, která probíhá jak prezenčně, tak formou videonahrávek. Letos se soutěže zúčastnilo téměř 100 sólistů a 40 souborů. Z naši školy soutěžili 3 žáci sólově a 2 tria, a to s opravdu parádními výsledky:
 Štěpán Jandl, klarinet (ze třídy Š. Jandlové) - 1. místo, nejvyšší možný počet bodů a absolutní vítězství ze všech sólistů i souborů
Štěpán Jandl, klarinet (ze třídy Š. Jandlové) - 1. místo, nejvyšší možný počet bodů a absolutní vítězství ze všech sólistů i souborů Kája Hrnčíř, čerstvě sedmiletý klarinetista (ze třídy Š. Jandlové) - 1. místo
Kája Hrnčíř, čerstvě sedmiletý klarinetista (ze třídy Š. Jandlové) - 1. místo Klarinetové trio Tři Klatři ve složení Štěpán Jandl, Ivan Tišl a Jan Pávek (Š. a T. Jandlovi) - 1. místo, nejvyšší body ve své kategorii
Klarinetové trio Tři Klatři ve složení Štěpán Jandl, Ivan Tišl a Jan Pávek (Š. a T. Jandlovi) - 1. místo, nejvyšší body ve své kategorii Trio Půlka s tečkou ve složení Štěpán Jandl a Marie Anna Chroustovská - klarinety (p. uč. Š. Jandlová), Adéla Nguyen - klavír (p. uč. I. Komárková) - 2. místo
 Trio Půlka s tečkou ve složení Štěpán Jandl a Marie Anna Chroustovská - klarinety (p. uč. Š. Jandlová), Adéla Nguyen - klavír (p. uč. I. Komárková) - 2. místo Anna Andrlíková, flétna (ze třídy L. Kojecké) - 3. místo
Anna Andrlíková, flétna (ze třídy L. Kojecké) - 3. místoA jako bonus ocenění za vynikající pedagogickou práci pro paní učitelku Šárku Jandlovou.
Všem výše uvedeným gratulujeme a děkujeme za vynikající reprezentaci školy!
 
 Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte… Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?  „Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“ 