Cestou kolem Základní umělecké školy vás zastavují tóny, které se linou z pootevřených oken… Zavřete oči a nasloucháte. Rozeznáváte, že tóny nejsou všechny stejné. Některé jsou ještě opatrné, nesmělé – to jak se děti prvně dotýkají strun či kláves nástroje nebo rozeznívají písničkou své slavíčky. Jinde už zazní jasný tón zkušenějšího hráče, který pod svýma ručkama pomalu, ale jistě, vytváří kouzelný svět Paní Hudby. První pokusy bývají jen krátké a váhavé, ale po letech setkávání se s nástroji a učiteli – hudebníky – malují děti své příběhy pestrobarevnou paletou zvuků. Z našich malých muzikantů snad jednou vyrostou ti, kteří budou učit milovat hudbu i vás ostatní, kteří jí jen nasloucháte. Vždyť bez hudby a písniček by bylo na světě přece smutno.Menart 2025/2026
Skvělé zprávy dorazily ze stipendijní akademie MenART - hned trojice našich žáků byla vybrána mezi stipendisty ročníku 2025/2026!
Klavíristka Helena Kadidlová (ze třídy Kateřiny Grubhofferové) tak dostane možnost vzdělávat se pod vedením předního českého klavíristy Karla Košárka.
Šárka Roušarová (ped. vedení Lenka Kubík) se stane součástí flétnové třídy Jana Ostrého, pedagoga Pražské konzervatoře a Fakulty umění Ostravské univerzity.
Klarinetista Štěpán Jandl (ped. Šárka Jandlová) se po roční pauze opět setká s Irvinem Venyšem, pedagogem pražské HAMU a ředitelem nadace Bohuslava Martinů. Štěpán byl stipendistou MenARTu již v ročníku 2023/2024, a tak velmi rád využil možnosti opět se ucházet o místo v tomto programu.
Všem moc blahopřejeme a přejeme jim mnoho skvělých zážitků, cenných rad a rozšíření hudebních obzorů,
ale i nových přátelství, která s sebou účast v MenARTu přinaší
ale i nových přátelství, která s sebou účast v MenARTu přinaší
Gratulujeme! 
Vejít do Základní umělecké školy, to znamená překročit práh všedních dní. Pestrobarevná paleta vás vtáhne do světa, který si můžete jen stěží představit černobílý… A tak i když venku prší, u nás je stále barevno a veselo – přesně tak, jak si to přejí naši malí malíři. Ve výtvarném oboru děti využívají svoji jedinečnou fantazii a tvořivost, jejich tvorba vás chodbami školy zavede do výtvarného ateliéru, kde pod citlivým vedením zkušených výtvarníků vznikají ta nejúžasnější díla. Díla z tradičních i méně tradičních materiálů, později se stále větším důrazem na vlastní originalitu. Stačí nahlédnout – sami uvidíte…
Chcete „si hrát“ nebo jen „chcete hrát“? A na co si dnes budeme hrát? Nebo koho a co budeme dnes hrát? Bude to hra veselá či smutná? Naučíme se smát i plakat? Zapamatujeme si ten dlouhý text? Stačí umět polovinu a tu druhou zkusit improvizovat? Nebo si napíšeme svoje vlastní dílo? Je lepší básnička nebo próza?
„Á dva, tři; druhá, dva tři; grand plié, demi plié…“